уторак, 13. март 2012.

Fini ručak od junećih repića



Jeste li pravili nekada supicu od junećih repića ili možda probali da ih zapečete sa krompirićima u rerni? Ako niste, onda svakako isprobajte prvom prilikom jer su vrlo ukusni, možete zamoliti vašeg mesara da repiće iseče na nekoliko delova, tako ćete imati sve što je potrebno da se napravi fina supica i kompletan ručak.

Ovog puta kuhinju sam prepustila dežurnom šefu, a meni je kao zadatak "zapalo" fotkanje i kuckanje recepta.:) Pa, da krenemo redom, za supicu će nam trebati sledeći sastojci:


Sastojci: 1,2-1,5 kg junećih repova, 2 crna luka, veza zeleni (šargarepa, celer, paškanat, koren peršuna), list svežeg kupusa, 1 krompir, 2-3 češnja belog luka, biber u zrnu, list lovora, so, Vegeta

Priprema:

Isečene juneće repiće preliti sa 2,5 l hladne vode i staviti da se kuvaju. Kad je supa skoro provrila, skinuti penu sa površine i dodati očišćeno povrće i začine. Nastaviti sa kuvanjem na tihoj temperaturi  oko 1-1,5 h, dok meso i povrće ne omekšaju.

Izvaditi meso i povrće iz supe, procediti i zakuvati flekice, rezance, knedlice ili već sta najviše volite.:) Kuvano meso iz supe iskoristićemo za glavni ručak i zapeći zajedno sa šargarepom i krompirićima.

Napomena: na isti način možemo napraviti ukusnu supicu od junećih ribića i rozbratni, telećih rebara ili krtine.:)

Juneći repići sa krompirićima


Sastojci: kuvani juneći repići (iz supe), 2 veća crna luka, 2 šargarepe, oko 500 g krompira, 2 češnja belog luka, malo ulja, so, biber

Priprema:

Pošto će se meso već skuvati u supi, neće mu trebati puno vremena da se zapeče u rerni. I zati, dok se kuva supa, možemo polako pripremiti ostalo povrće.

Luk iseći na rebarca i staviti na dno posude za pečenje. Šargarepu iseći na kolutiće ili ukoso na duže komadiće, pa rasporediti preko isečenog luka.


Krompir oljuštiti i iseći na manje komadiće, pa rasporediti preko ostalog povrća. Posoliti po ukusu, preliti sa malo ulja i sipati 1,5 dl vode. Sve prekriti alu folijom i staviti u rernu da se peče oko 45-60 minuta, dok povrće ne bude skoro mekano.

Za to vreme su se skuvali i repići u supi, pa ćemo ih sada lepo "ušuškati" preko omekšalog povrća i vratiti u rernu da se sve jos malo zapeče. Ako je potrebno, povrće i meso može se preliti sa malo supe, a biće dovoljno da se peku još 15-20 minuta. Poslužiti toplo uz neku finu sezonsku salatu po želji... bon appetit!:))


13 коментара:

  1. Dva recepta od jednog te istog mesa su odličan prijedlog. Repiće još nisam probala.

    ОдговориИзбриши
  2. Supicu od repića jedem, ali ih nikada do sada nisam pekla. Moraću da probam!

    ОдговориИзбриши
  3. Radila sam tj.radim često juhu od junečeg repa.. btw imam kući mesara pa rezervira repić za kući. Radila sam i gulaš ali nisam se sjetila peći uz krumpire, pa hvala ti na ideji probati ću ;)

    ОдговориИзбриши
  4. nisam ih nikada radila niti jela, ali djeluje baš ukusno

    ОдговориИзбриши
  5. Repići su kod mene bili u juhi, ali ovako ih još nisam pripremala. Odlična ideja i kod tebe mi sve tako dobro i fino izgleda !

    ОдговориИзбриши
  6. Nikada nisam probala juneće repiće (mada po preseku ne shvatam zašto im tepamo, poveliki su :-))Ovako su nekada domaćice pravile ručkove - prvo pile skuvaju i naprave supu, pa ga zapeku sa krompirima i dobiju glavno jelo. Sada smo se nešto pokondirili, pa sve to ide nekako drugačije. Vrlo lepo, čestitke gostu-blogeru, velikom šefu :-)

    ОдговориИзбриши
  7. Pravi domaci rucak!!
    Najdraza mi je ta supa jer zaista nema bolje,bolesnog ozdravi a meso e to ja sredim odmah polije supe ,nemam vremena da ga pecem uz malo hrena ili paradajz sosa ,ja zavrsimm rucak :)

    ОдговориИзбриши
  8. Nikad nisam probala i uvek sam mislila da su to samo neki dodaci koji ne čine jelo kompletnim...Ove tvoje slike to demantuju..Teško da ih mogu naći u mesari, ali potrudiću se, bar supu volimo i vredi je probati :)

    ОдговориИзбриши
  9. Ovdje postoji tradicija jela s junećim repom i baš divno da si ponudila ove recepte i podsjetila me. Bilježim i spremam!

    ОдговориИзбриши
  10. Blago tebi kad dođe do junećeg repa:-))) Ovde ih je sve teže naći. Šta rade sa sa njima nije mi jasno. Nema bolje supe ni pihtija nego do junećeg repa. Doduše ni supa od junećieg jezika
    nije loša, al rep je rep. Kad ga nađem posle skuvane supe sledi mu put u sos od mirođije, ali eto tebe sa novom idejom, moraću da probam:-)))

    ОдговориИзбриши
  11. Skoro sam sigurna da bi mi se dopale obe varijante... :) Volim repice, ali ne pamtim kad sam ih zadnji put jela...

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман5. мај 2012. 23:36

    prelijepo,hvala na ideji

    ОдговориИзбриши