четвртак, 12. јануар 2012.

Lepezasti hlepcic sa cimetom


Kada sam prvi put kod nase Maxivide videla recept za Cinnamon Sugar Pull-Apart Bread, zaljubila sam se na prvi pogled u ovo fino pecivo sa cimetom.:) Zapravo, najvise su me privukle same fotografije karamelisanog secera, tako da sam gotovo mogla da zamislim kako to sve fino izgleda i mirise. Deana, hvala ti puno sto si nam predstavila i prevela ovaj receptic, mogu Vam samo najtoplije preporuciti da isprobate prvom prilikom i sami se uverite u sve ono sto ste culi o njemu.:) 

Na blogu Joy the Baker mozete procitati i originalni recept i pogledati detaljan prikaz pripreme, a ovde cu sada napisati kako sam radila uz neznatne izmene u sastojcima.

Sastojci: 400 g brasna, 15 g svezeg kvasca, 1 ravna kasicica soli, 2 kasike secera, 60 g otopljenog maslaca, 75 ml mleka (1 mala kaf.soljica), 75 ml vode, 2 jajeta

Za premazivanje: 60 g maslaca, 150 g secera, 2 kasicice cimeta, malo naribanog muskatnog orascica

Priprema:

Razmutiti kvasac u toplom mleku, dodati kasicicu secera i brasna, pa ostaviti na toplom mestu da ispuni solju (mozete spremati i sa suvim kvascem kao sto je u originalnom receptu).

U dubljoj posudi izmesati brasno, so i secer, dodati pripremljeni kvasac, jaja, otopljeni maslac i sa toplom vodom zamesiti srednje meko testo (stavila sam prvo manje brasna, ali mi je testo bilo suvise mekano, tako da sam dodala jos malkice).Ostaviti da testo odmara dok se ne udvostruci, kod mene je stajalo 30-tak minuta.


Testo razviti u pravougaonu koru i premazati prvo otopljenim maslacem. Izmesati kristal secer sa cimetom i posuti preko cele kore. Zatim, koru iseci na 6 vertikalnih traka i sloziti ih jednu preko druge, pa iseci na jos 6 delova. 

Prilikom slaganja kora, jedan deo secera ce otpasti, ali ne brinite, bice dovoljno slatko (cak sam malo smanjila kolicinu secera u filu u odnosu na originalni recept).


Sve listice lepo poredjati u manji pravougaoni kalup koji je oblozen masnim papirom. Ostaviti da odmaraju i rastu dok se rerna ne zagreje, oko 15-tak minuta. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200°C oko 40 minuta dok ne dobije lepu rumenu koricu.:)


Pazite da se sve lepo ispece, pa ako je potrebno prekrijte papirom dok se ne ispece do kraja. Zatim, sve pazljivo izvaditi iz kalupa pomocu papira na kome se peklo i preneti na tanjir, a onda odvajati listice testa i uzivati u divnom ukusu karamelisanog secera i cimeta... bon appétit!:))

20 коментара:

  1. Prelepo, i fotke i prezentacija. Ja sam isto zapazila ovaj slatkiš i moram ga spremiti i meni se mnogo dopada. Pozdrav mila :)))

    ОдговориИзбриши
  2. Mi ga obožavamo,čak i više od cinnamom rolls.Tvoje slike su očaravajuće!

    ОдговориИзбриши
  3. Iz bloga u blog gledam ovaj recept i nikako da se nakanim da ga napravim. Imam neke nove četvrtaste plehove, tako da ću se vrlo skoro baciti na ovo. Predivno si ovo izvela, draga.

    ОдговориИзбриши
  4. Lana koliki ti je pleh, pošto je Deana napisala u komentaru da treba da bude 30cm dužine? Ja imam manji pa niakko da se nakanim da kupim duži. Ovo znam da je famozno i ne usuđujem se još da napravim.

    ОдговориИзбриши
  5. Krasan je, evo dugo ga planiram raditi i sad sam napokon odlučila, idem zasukat rukave i uživati :)

    ОдговориИзбриши
  6. Eto, ko jos nije isprobao ovo pecivo, odmah u kuhinju, hihih... salim se, brzo se sprema, kod mene se cak odmaralo nesto krace nego sto je predvidjeno po receptu, ali mislim da mu ne smeta... a taman da se fino isprobaju i novi kalupi.:D

    @ Jelena, kalupic je bas mali, sad sam isla da izmerim i unutrasnje dimenzije su 8,5 x 20 cm, tako da mislim da bi se uklopilo. A jutros sam pravila tvoje Bavarske kifle i Karamel mus, bilo je nekako lepo vreme prepodne, pa brzo da iskoristim za fotkanje... treba da sredim fotke, pa cu postaviti ovih dana.:))
    @ Tamara, verujem da ce se i tvojima jako dopasti, jedva cekam slicice!:))pozzz

    ОдговориИзбриши
  7. Lana, hvala na linku! Divan je to kolač, mene muž svaki čas tera da ga ponovo pravim, a ja ne smem, kad samo pomislim koliko je kalorija u njemu... Uf! :) Odlično ti je uspeo i sigurna sam da je dobar i sa malo manje šećera, al šta sad. Kad je bal nek je maskenbal! :)

    ОдговориИзбриши
  8. Kruh je odličan, radila sam ga već nekoliko puta. Možete naribati i jabuke po vrhu pa je to onda prava gozba. Uskoro se spremam isprobati jednu slanu verziju pull apart kruha.

    ОдговориИзбриши
  9. Jaoooo :))))))
    Pravila sam ga i malo je reći koliko nam se dopao! Ja sam ga pravila po Maxividinom receptu, drugi puta sam ga smrzla, pa sam djeci vadila po potrebi. :)

    ОдговориИзбриши
  10. Ja sam pravila i oduševljeni smo moj sin i ja, ali ono čudo od mm nije bilo zadovoljno:)
    A kako mi je kuća mirisala:) to je posebno!. I ja sam ga pravila po Maxividiinom receptu i mogu samo potvrditi kako je recept odličan- prva liga!

    ОдговориИзбриши
  11. Lana jedva čekam da vidim tvoje receptiće. Znam kako je sa vremenom, Ja gledam dugoročnu prognozu i usklađujem kuvanje sa njom. U subotu oblačić i sunce, pa šta mi Bog da. Kuvam shodno vremenskoj prognozi.

    ОдговориИзбриши
  12. I mene je ovaj predivni 'hleb' privukao i verujem da ce uskoro doci na red... :) Predivno!!!

    ОдговориИзбриши
  13. I ja sam obećala sama sebi da ću ga napravit ovih dana! Tvoj jako lijepo izgleda :)
    Hvala Maxividi na receptu, a tebi što si me podsjetila na njega :) Tako je divan!!

    ОдговориИзбриши
  14. krasan kruh, već sam ga ranije isprobala!!

    ОдговориИзбриши
  15. Savršeno izgleda,a u ukus ne sumnjam,najradije bih si da mogu sada čupnila komadić...veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  16. Ovaj kruh već dugo mjerkam, pa nikako da dođe na red. Prekrasan je!

    ОдговориИзбриши
  17. Divan ti je cimet kruhić, probat ću baš po tvojem receptu.

    ОдговориИзбриши
  18. Sta reci sto druge blogerke nisu rekle. Zaista prelepo :)

    ОдговориИзбриши